21.5.12

Blomstermarknaden i Türi, Estland den 18 maj 2012 eller dagen då jag fick 20 346 steg i stegräknaren

Fick äntligen bokat en plats till blomstermarknaden i Türi, Estland, och det var ingen dålig upplevelse. Vädret var tyvärr inte det bästa. Det blåste en isande kall vind, men det kom tack och lov inget regn som det hade utlovats.


Blommor och allehanda växter fanns det gott av, dessutom massor med kläder och mat och hantverk. Så alla ni som gärna skulle åka, åk dit nästa år. Det lönar sig garanterat. Priserna är hyfsade, och man får verkligen anstränga sej för att inte köpa FÖR mycket. Man ska ju bära omkring på allt som man handlat, så det är skäl att lägga band på sej själv. Om man åker dit med egen bil skulle det kanske gå att hamstra lite mer :)


Det var mycket folk på marknaden. Antalet finska bussar var stort, så finska och svenska hördes vart man än gick.



Och det fanns massor med blommor att välja mellan.



Här kommer ett smakprov på lite estniskt pysselhantverk som jag investerade i. Kartong och pappersband kan bli så här fint när man vet hur man gör. Konstverket har formen av en plånbok.


 Sen föll jag också för lite smideshantverk. Snyggt, tycker jag.




Och om nån undrar vad det här är så är det en korköppnare. Mycket finurlig.



Och till sist ett bevis på att jag nog köpte växter också. Det blev narcisser, tulpaner, klematis, flox och pion.

No comments:

Post a Comment