8.11.09

Hantverksmässan i Helsingfors / Helsingin Kädentaito-messut

Puuh, nu är den över, mässan som vi har gått och väntat på ett år. Gick på mässan i går i nästan 8 timmar, och det kändes minsann i ryggen efteråt. Träffade många pysselbekanta, och gjorde mitt bästa för att konsumera och göra inköp och hålla Finland rullande så här i recessionstider. Nu är jag fattig som en kyrkråtta, men det var det värt. Jag är trött, men lycklig. Täcks inte sätta in foton på allt jag handlade, för då får jag själv moralisk baksmälla.

Huh huh, nyt ne on ohi, ne hartaasti odotetut kädentaitomessut. Kävelin messukeskuksessa eilen melkein 8 tuntia, eikä selkä oikein tykännyt. Tapasin paljon askartelututtuja ja parhaani tein, että Suomen talous pysyisi pystyssä näin lama-aikaan. Olen köyhä kuin kirkonrotta, mutta oli se sen väärtiä. Väsynyt mutta onnellinen. En kehtaa laittaa kuvia ostoksistani, koska silloin viimeistään morkkis iskee.

No comments:

Post a Comment