23.11.09

Julkort nr 20 / Joulukortti nro 20

Den här urfina kartongen hittade jag till specialpris på mässan i Tammerfors, men den är parfymerad!!! Både kartongen och kuvertet luktar, och jag vet inte hur jag ska få bort lukten. Har funderat på om jag ska föra ut både kartong och kuvert i friska luften, men dom blir väl kolossalt buckliga av fukten.

Motivet är i alla fall Penny Black, och hennes stämplar har jag inte använt på en tid. Den fina snöflingestansen är också inköpt i Tammerfors.

Tämä iki-ihana kartonki on Tampereen messuilta (ostin alehintaan), huono puoli taas on se, että se haisee. Tai tuoksuu. Sekä kartonki että kirjekuori haisevat, enkä tiedä millä konstilla hajun sais pois. Ajattelin viedä ne ulos vähän tuulettumaan, mutta kosteus ei varmaan tee niille hyvää.

Leimasin on ainakin Penny Blackiä, hänen leimasimia en ole käyttänyt vähän aikaan. Lumihiutalestanssi on sekin Tampereelta ostettu.


No comments:

Post a Comment