13.12.12

Julkort nr 3-5/2012 - Joulukortit nro 3-5/2012

Så har vi kommit till julkort nr 3. För att få snabba kort till julkortskursen satsade jag igen på att stansa ut figurer med Big shot. Så även i fråga om detta kort. Använde här julstjärnestansen från Sizzix.


Julkort nr 4 är inte så arbetsdrygt det heller. Här använde jag en bokstavsstans för att stansa ut texten. Bloggen vill inte publicera kortet rätt vänt, så du får väl böja lite på nacken. Vet inte hur jag ska göra för att få avlånga kort rätt vända. Skumt!


Och till sist kommer kort nr 5. Det blev totalt 12 st. av nr 5 när fabriken väl kom igång. Jag gjorde några redan till förra julen, men jag tror att de fortfarande ligger halvfärdiga någonstans.

Även här blir det lite nackgymnastik. Jag knyckte idén till detta kort av Maiju och Heini som i sin bok Paperista joulun taikaa har gjort ett liknande. Motivet är torrembossat eller präglat i Big shoten med en embossingficka som jag har haft länge. Det här motivet blev årets favorit nr 1. Det blev sammanlagt 12 st. kort med detta motiv.




No comments:

Post a Comment