14.12.12

Julkort nr 6-9/2012 - Joulukortit nro 6-9/2012

Arrrggghh!! Jag får spader med det här bloggskrället som vänder mina foton fel. Och inget hjälper hur jag än försöker. Nåja, shit happens. Det sitter väl nån liten tomte på bloggkanten och vänder fotona fel när dom poppar fram i bloggen.

Jag fortsätter att visa de återstående snabba kort som jag gjorde inför mina julkortskurs. Här ett som är torrembossat i en embossingficka som manglats i en Big shot och sen blivit färglagt med stämpelfärg.

Julkort nr 6

Här har jag använt en ny punch från Fiskars och motivet ska föreställa ett snöigt skogsbryn.

Julkort nr 7

Och den enkla stilen fortsätter. Ett, ursäkta, två utstansade hjärtan plus lite utstansade bokstäver blir så här när man limmar ihop dem.

Julkort nr 8

Snöflingor hör ju ihop med julen, och här har olika snöflingor stämplats i olika färger på pärlemorkartong. Lätt som en plätt. Såg nyligen en textstämpel med texten "Snöflingan är vinterns fjäril" och jag tror att det stämmer. Snöflingorna på vintern är lika fina som fjärilarna på sommaren.

Julkort nr 9

No comments:

Post a Comment